قیمت لنز آستیگمات 💙 خرید قیمت لنز آستیگمات 💙 فرالنز

در حال نمایش 7 نتیجه

700.000 تومان1.900.000 تومان
750.000 تومان2.250.000 تومان
800.000 تومان2.200.000 تومان
400.000 تومان1.100.000 تومان
720.000 تومان2.000.000 تومان

قیمت لنز آستیگمات

blank

قیمت لنز آستیگمات

افرادی که دچار آستیگماتیسم هستند اینگونه فکر می کنند که نمی توانند از لنز استفاده کنند ولی اشتباه فکر می کنند. آستیگماتیسم یکی از عیوب چشم است که بعضی افراد به آن دچار هستند دید این افراد یا ناهموار است یا تار می بینند.

در زیر به توضیح درباره لنز آستیگمات و قیمت آن می پردازیم:

آستیگمات چیست؟ مفهموم آستیگمات را در اینجا برای شما بازگو کرده و بعد به قیمت آن می پردازیم وقتی نور به چشم می خورد شکست نور ایجاد شده وارد چشم می گردد، قرینه در جلوی چشم قرار دارد و بافت شفافی نیاز دارد و شکلی شبیه به نیم کره دارد وقتی کسی آستیگماتیسم می شود قرینه چشمش از حالت کروی خارج شده و به این خاطرنور به صورت منظم روی قرینه نمی شکند و به طور صحیح روی شبکیه نمی نشیند.

که در این حالت فرد دچار تاری دید می شود در موارد شدید تر فرد تصاویر را تار می بیند،این افراد بیشتر سردرد،ناراحتی و خستگی در چشم دارند.پس آستیگماتیسم یکی از عیوب انکساری چشم است که شایع شده است.

چگونگی ابتلا آستیگماتیسم چشم

در بیشتر موارد آستیگماتیسم ارثی و ژنتیکی است ولی در هر حال عوامل دیگری هم در ابتلا آستیگماتیسم دخالت دارد از جمله فشار پلک بر روی قرینه،ضربان و صدمان وارد شده به قرینه از این موارد هستند.

با گذشت زمان نیز چشم افراد آستیگماتیسم درجه آن افزایش پیدا کرده و نمره چشم این افراد بالا می رود.افرادی که چشم آنها به آستیگماتیسم درجه بالا و یا متوسط دچار می شود باید از عینک یا لنز طبی استفاده کنند که نمره چشم آنها بالا تر نرود و همچنین دید بهتری داشته باشند ولی افراد دچار آستیگماتیسم خفیف نیازی به استفاده از عینک ندارند و اگر پزشک تشخیص بدهد باید از عینک و یا لنز استفاده کند.

افرادی که علاقه ای به عینک ندارند برای رفع آستیگماتیسم چشم باید از لنز آستیگمات استفاده کنند.

لنز توریک

از لنز های آستیگمات لنزهای توریک هستند که از نوع لنز های نرم هستند و مواد تشکیل دهنده آن از ماده هیدروژل معمولی یا سیلیکون هایدروژل ساخته شده است.

البته بعضی از لنز های آستیگمات از نوع لنز سخت است که جنس این لنز در برابر گاز نفوذ پذیر است،لنز های آستیگمات با لنز های اسفریک معمولی که برای اصلاح عیوب دوربینی و نزدیک بینی ساخته شده فرق دارد.

ویژگی که این لنز دارد روی قرینه چشم می چرخد تا بتواند تغییرکند و نزدیک بینی و دوربینی را تصحیح کند.

لنز آستیگمات نفوذ پذیربه گاز GP و RGP

این نوع لنز های آستیگمات لنز هایی هستند که در برابر گاز نفوذ پذیرند،این نوع لنز ها به نام لنز های GP و RGP شناخته می شوند،لنز های GP توانایی اصلاح آستیگماتیسم چشم را بدون اینکه مانند لنز های توریک طراحی شود را داراست چون این نوع لنز از نوع لنز سخت است.

و شکل کروی خود را روی چشم حفظ می کند،جایگزین مناسبی برای بی نظمی های قرینه می باشد.

لنز های GP در بازار به دو نوع بدون طراحی توریک و با طراحی توریک وجود دارند لنز های غیر توریک در حالت خاص و غیر آستیگماتیسم مورد استفاده قرار می گیرد.

لنز های GP وضوح تصویر آن ها نسبت بر لنز های دیگر بالاتر است.

لنز آستیگمات هیبرید

یکی دیگر از این لنز ها که برای اصلاح آستیگماتیسم چشم استفاده می شود لنز آستیگمات هیبرید است این لنز ها دارای یک ناحیه مرکزی هستند که از مواد سخت و نفوذ پذیر ساخته شده.

ناحیه اطراف آن از مواد هیدروژل یا سیلیکون هایدروژل تشکیل شده است.

این نوع لنز از ترکیب لنز سخت و نرم تشکیل شده که در مقایسه با لنز های نرم و سخت عملکرد آن بهتر است و احتمال افتادن آن از روی چشم در حین کار کمتر است.

ویژگی لنز های آستیگمات

این لنز ها دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند که باعث شده افراد به جای عینک از لنز استفاده کنند،در اینجا به برخی از ویژگی های آن اشاره می کنیم:

  • از ویژگی های این لنز سازگاری زیستی با چشم انسان می باشد.
  • سازگاری اپتیکی از ویژگی ها و خصوصیات دیگر آن است.
  • علاوه بر سازگاری زیستی و اپتیکی دارای سازگاری مکانیکی نیز می باشند و بسیارراحت هم هستند.
  • از دیگر خصوصیات قیمت لنز آستیگمات قابلیت انعطاف پذیری بالای این محصول است.

از لنز های آستیگمات چگونه استفاده کنیم؟

افرادی که چشمان آنها آستیگمات است و از عینک استفاده می کنند می توانند به جای استفاده از عینک از لنز آستیگمات استفاده کنند برای استفاده از این لنز باید به نکاتی در مورد این لنز توجه کنیم تا دچار آسیب و عوارض چشمی نشویم.

برای استفاده ابتدا باید دست ها را بشوییم تا کاملا تمیز شود و بعد کاملا دست ها را خشک کنیم توجه داشته باشید که پرزی بر روی دست نماند،بعد از اتمام شستن و خشک کردن دست ها لنز آستیگمات را از بسته بندی خارج کرده ، یکی از لنز ها را بردارید و با محلول لنز مخصوص آن تمیز کنید و کاملا بررسی کنید که پارگی نداشته باشد و بعد آن را روی چشم خود بگذارید.

به این نکته توجه داشته باشید که لنز را با آب نشویید و آن را با ناخن برندارید که باعث پارگی لنز نشود و لنز ها را با توجه به تاریخ مصرف آن ها استفاده کنید،نکته مهم این است که لنز های خود را به دیگران قرض ندهید چون لنز ها شخصی هستند مانند مسواک و وسایل شخصی دیگرتان.

در هنگام خواب و یا وقتی که نیاز به لنز ندارید آن را از چشم خارج کنید.

مزایای استفاده از لنز های آستیگمات

لنز های آستیگمات به صورت فصلی و سالانه در بازار وجود دارند که در مقایسه با لنز های دیگر و عینک دارای مزایایی می باشند که در این جا به آن اشاره می کنیم.

  • راحتی بیشتر

لنز های آستیگمات بسیار راحت هستند و استفاده کننده از آن احساس ناراحتی نمی کند این لنز ها که برای اصلاح عیوب انکساری به کار می رود در آخر روز احساس راحتی بهتری در مورد استفاده از آن را دارید.

با پیشرفت تکنولوژی افرادی که چشم آستیگماتیسم دارند نگران عیب چشم خود نشوند چون این نوع لنز عیوب انکساری چشم را به خوبی بر طرف می کند،معمولا برای رفع این عیب پزشکان لنز های نرم توریک را تجویز کرده این نوع لنز ها قابلیت منحرف کردن نور در یک جهت را دارند ولی برای آستیگمات شدید از لنز های سخت استفاده می شود.

  • کمتر شدن خشکی چشم

این نوع لنز ها خشکی چشم کمتری دارد و دید افراد را واضح و بهتر می کند،و همچنین استفاده از این لنز آستیگمات چشمانی روشن و ظاهری زیبا و سالم برای شما به وجود می آورد,اکسیژن رسانی و وضوح دید نیز در این لنز بهتر است.

  • داشتن تنوع بالا

از مزایای دیگر این لنز تنوع بالای این محصول است در گذشته تعداد این لنز ها کم بود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع لنز آستیگمات برای اصلاح چشم افراد آستیگماتیسم در بازار تولید شده است.

  • امکان تغییر رنگ چشم

لنز های آستیگمات با طراحی توریک در بازار تولید شده که علاوه بر رفع عیب آستیگماتیسم چشم رنگ چشم افراد را نیز تغییر می دهد افرادی که بخواهند از لنز رنگی استفاده کنند می توانند لنز های آستیگماتیسم رنگی را تهیه و استفاده کنند.

معایب لنز های آستیگمات

علاوه بر اینکه لنز های آستیگمات دارای مزایای زیادی است و برای مصرف کنندگان راحتی و جذابیت دارند دارای معایبی نیز هستند مانند سایر لنز های تماسی که در اینجا به بخشی از آن می پردازیم:

  • کاهش ورود اکسیژن به چشم

ورود اکسیژن به چشم امری حیاتی و مهم است و اگر چشم اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نکند باعث به خطر افتادن چشم می شود به همین دلیل پزشکان متخصص توصیه می کنند که در زمانی که نیاز به استفاده از لنز ندارند آن را بردارند و استفاده 24 ساعت از آن مناسب نیست.

  •  مخاطره انداختن سلامت چشم

از معایب دیگر لنز های آستیگمات به خطر انداختن چشم است .این لنزها عیوب انکساری چشم را رفع می کنند ولی اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنید باعث عفونت در چشم می شود.

  • خشکی چشم

عیب دیگر لنز های آستیگمات این است که خشکی چشم را به وجود می آورد به خاطر جلوگیری از ورود اکسیژن به چشم سبب خشکی چشم شده و باعث خارش قرینه و همچنین سوزش چشم می شود.

قیمت لنز آستیگمات

لنز های آستیگمات از طراحی پیچیده ای برخوردار است و ساخت این نوع لنز نیاز به تجربه و دقت بالا دارد به همین خاطر قیمت این لنز ها در مقایسه با لنز های دیگر گران تر است.

لنز های تماسی این خصوصیت را دارند که بیشتر افراد آستیگمات را درمان می کنند،این نوع لنز ها انواع مختلفیدارد مانند نرم و یکبار مصرف؛ماهانه،نرم و سخت و یا دوطرفه.

لنز آستیگمات قیمت های مختلفی در بازار دارد که با توجه به شرکت تولید کننده آن و همچنین نوع لنز، قیمت متفاوت می باشد.

مقایسه قیمت لنز آستیگمات در فرالنز

این نوع لنز در مقایسه با لنز های دیگر که عیوب انکساری چشم، نزدیک بینی و دوربینی را بر طرف می کنند قیمت بالاتری دارد،چون این لنز ها آستیگمات چشم را بر طرف می کنند در مقایسه با لنز های دیگر گران تر و پر هزینه تر هستند.

به لنز های آستیگمات لنز مغناطیسی هم می گویند که باید در عرض دو هفته تعویض گردد، اگر بخواهیم این لنز ها را سالانه برآورد کنیم هزینه لنز های آستیگمات بیشتر است.

البته در بعضی افراد تعداد مدت زمان تعویض این لنز ها را پزشک تعیین می کند.اگر مدت زمان استفاده از این لنز ها را از دو هفته بیشتر کنند هزینه این افراد کاهش می یابد.

لنز های فصلی و سالانه نیز روی قیمت لنز های آستیگمات تاثیر دارد به عنوان مثال لنز های فصلی مقرون به صرفه ترند،برای نمونه به لنز آستیگمات بایوفینیتی و یا لنز آستیگمات ایراپتیکس اشاره می کنیم که قیمت های مقرون به صرفه ای دارند.

این نوع لنز ها برای افرادی است که نمی خواهند زیاد لنز روی چشم آنها باشد.

لنز های سالانه قیمت آنها از لنز های فصلی بیشتر است ولی اگر مصرف کننده لنز را به درستی مراقبت کند می تواند لنز های فصلی را هم به مدت یک سال تمام استفاده کنند از برند های خوب لنز های سالانه لنز آستیگمات مورنینگ است.

عوامل زیادی در قیمت لنز طبی موثر است که اکسیژن رسانی به قرینه چشم و آبرسانی به چشم روی قیمت لنز رنگی تاثیر می گذارد ولی در لنز های آستیگمات چرخیدن و نچرخیدن لنز روی قرینه چشم بر قیمت آن اثر گذار است.

نکاتی در مورد قیمت لنز آستیگمات

اگر چشم شما دچار آستیگماتیسم است و لنز آستیگمات را انتخاب می کنید باید قبل از استفاده به پزشک مراجعه کنید که علاوه بر اینکه شما را در انجام معاینه چشم کمک می کند مشاوره لازم در مورد لنز های آستیگماتیسم و همچنین اصلاح عیب آستیگمات را به شما بگوید و لنز چشم مورد نظر خود را با توجه به مشاوره پزشک انتخاب کنید.

ما این باور را داریم که همراهی همیشگی شما دوستان به ما کمک می کند که محتوا ها و مطالب بهتری برای شما ارائه دهیم تا برایتان کارایی بهتری داشته باشد.

اگر در مطالب بالا مطلبی ذهن شما را مشغول کرده می توانید در قسمت پیشنهادات به بهتر شدن مطالب ما کمک کنید،اگر در مورد قیمت لنز آستیگمات دانش جدیدی دارید می توانید به ما در تکمیل مقاله کمک کنید تا ما مخاطبان دیگر را از آن آگاه سازیم.

blank